Mały biznes i jego początki
6 marca 2015Tak naprawdę ciężko znaleźć złotą receptę na biznes, ważny jest dobry pomysł oraz duże samozaparcie. Jak mówi znane przysłowie małe wielkiego początki myślę ,że idealnie zobrazuje ono sens mojego artykułu. Nawet jeżeli nie jesteśmy zainteresowani stworzeniem globalnej marki tylko na przykład otwarciem biura księgowego powinniśmy się stosować do tego przysłowia. Każdy świeżo upieczony biznesmen ma za cel zarabianie na siebie, czasem swoja rodzinę i oczywiście swój biznes. Nikt nie chce dokładać do interesu, ale jak osiągnąć zyski? Przed tym pytaniem staje każdy początkujący przedsiębiorca ze swoim małym biznesem. Zwykle okres aklimatyzacji dla małego biznesu wynosi 2 lata, tyle mniej więcej trzeba poczekać aż zacznie działać tak zwana poczta pantoflowa, czyli znajomi znajomych znajomych rozmawiający o tym ,że znają dobre wcześniej przeze mnie wymienione biuro księgowe. Oczywiście dwa lata nie jest sztywna nie przekraczalną granicą, wszystko zależy od tego na czym skupi się nasz mały biznes ten czas może się zmniejszyć lub zwiększyć i zależy to przede wszystkim od nas samych czyli drobnych przedsiębiorców. Warto tutaj powiedzieć co wpływa na zmniejszenie się tego okresu:
- reklama bardzo skuteczne niestety z wysoką skutecznością wiążą się duże koszta, niemniej jednak jeżeli dysponujesz większą gotówką i zależy ci na szybkim rozwoju twojego małego biznesu jest to dobre rozwiązanie. Należy jednak pamiętać że taka reklama musi być dobrze przemyślana żeby nie przyniosła więcej szkody niż pożytku.
- poczta pantoflowa jest to bardzo skuteczna forma reklamy jej oczywiste zalety to to, że jest darmowa oraz to, że jej efektywność zależy tylko i wyłącznie od ciebie. Dlatego nie warto się wstydzić tego, że dopiero rozkręcasz swój mały biznes, jeżeli posiadasz wizytówki dawaj je komu się tylko da, poza tym rozmawiaj o swojej firmie ze znajomymi i znajomymi znajomych.
Jeżeli będziesz trzymał się tych porad ruszenie ze swoim pierwszym małym biznesem powinno być prostsze.
Powodzenia 🙂