Hotel na wyjazd służbowy
27 sierpnia 2020Niektóre zawody wiążą się z koniecznością częstego podróżowania. Niekiedy są to wyjazdy jedno- lub kilkudniowe, innym razem przygoda trwająca kilka tygodni, a nawet kilka miesięcy. Pracownikowi oddelegowanemu do wykonywania obowiązków zawodowych daleko poza miejscem zamieszkania należy zapewnić odpowiednie warunki do pracy i wypoczynku. Jak wybrać odpowiedni hotel na wyjazd służbowy?
Obiekt noclegowy świadczący usługi biznesowe
Oczywiście nie ma koniczności, by pracownik biorący udział w budowie drogi, wiaduktu czy farmy wiatraków korzystał z hotelu świadczącego profesjonalne usługi biznesowe. Niemniej, w przypadku przedsiębiorców, którzy część pracy chcieliby wykonać w hotelu, zorganizować tam spotkanie biznesowe czy przygotować niezbędną dokumentację, taki hotel będzie najlepszym rozwiązaniem. Do usług biznesowych możemy zaliczyć m.in. możliwość skorzystania z pomocy sekretarki, z urządzeń biurowych (kopiarka, drukarka, fax), możliwość zorganizowania zebrania, szkolenia czy prezentacji w sali konferencyjnej, a nawet możliwość zorganizowania transferu z lotniska dla kontrahentów zagranicznych.
Pracownicy firm budowalnych czy montażyści zwykle nie musza korzystać z profesjonalnych usług biznesowych, ale na pewno docenią możliwość korzystania z bezpłatnego Internetu. Bezpłatny dostęp do Internetu jest jednym z czynników mających wpływ na wybór hotelu na wyjazd służbowy. A jakie są inne czynniki?
Wyjazd służbowy – czego potrzebuje pracownik?
Zazwyczaj organizacją noclegu dla pracowników zajmuje się pracodawca bądź repezentująca go osoba, rzadziej to pracownik sam decyduje, w jakim miejscu się zatrzyma. Pracodawca, który organizuje nocleg dla podwładnych, powinien wziąć pod uwagę ich potrzeby, ale nie bez znaczenia jest również cena noclegu. Odpowiednim i atrakcyjnym cenowo miejscem na wyjazd służbowy jest hotel pracowniczy.
Biorąc pod uwagę potrzeby pracownika, warto wybrać taki hotel pracowniczy, który znajduje się możliwe blisko miejsca pracy, a jednocześnie w pobliżu sklepów, obiektów gastronomicznych czy stacji paliw. Wszystko po to, by pracownicy nie musieli tracić prywatnego czasu na dojazdy, a pobyt w danym miejscu był dla nich komfortowy. Równie ważne jest to, by mogli pozostawić służbowy pojazd wraz z wyposażeniem na bezpiecznym parkingu.
Hotel na wyjazd służbowy – wyposażenie
Oczywiście dla pracowników najistotniejsze będzie to, co znajduje się w hotelu, jak wyglądają pokoje, czy jest możliwość samodzielnego przygotowania posiłku, jak wyposażono kuchnię, jak wyglądają pomieszczenia wspólne dla mieszkańców hotelu. W hotelach pracowniczych mieszka się w systemie podobnym do tego, jaki funkcjonuje w akademikach. Są pokoje jedno-, dwu-, trzy- i czteroosobowe, łazienki i wspólna kuchnia. Pokoje powinny być na tyle przestronne, by przebywające w nich osoby mogły swobodnie się poruszać, odpoczywać, a nawet pracować (na pewno przyda się stolik, miejsce na komputer). Omawiając wyposażenie takiego obiektu nie sposób pominąć pomieszczeń kuchennych. Dobrze, jeśli znajdują się tam dobrej jakości meble i sprzęty oraz na tyle dużo miejsca, by kilka osób mogło jednocześnie przygotowywać posiłek.