Reklama w internecie – czy to się opłaca?
10 marca 2015Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, czy reklama w internecie jest opłacalna i warto w nią zainwestować? Poniżej znajdziesz kilka argumentów świadczących o tym, że jak najbardziej tak. Wszystkich zainteresowanych oraz tych, którzy nie są do końca przekonani o jej skuteczności zachęcam do dalszego czytania.
Dużą korzyścią, jaką można zaobserwować, jeśli chodzi o reklamę internetową, to jej ogromny zasięg i możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców. Internet znosi ograniczenia i bariery geograficzne, a więc można zaprezentować ofertę większej ilości osób, dzięki czemu wzrasta potencjalna liczba klientów i osób zainteresowanych skorzystaniem z oferty. Ponadto reklama internetowa pozwala spersonalizować przekaz i skierować go do określonej grupy odbiorców, a więc sprawić, że będzie skuteczniejsza i wygeneruje większe zyski. Aby to zrobić, trzeba najpierw przeprowadzić badania rynku i opinii konsumentów. Oczywiście można to zrobić za pośrednictwem internetu. Co więcej? Umożliwia interakcję, a więc podtrzymanie kontaktu z klientami. Tutaj prym wiodą media społecznościowe, na których można informować o nowościach, konkursach, promocjach, dostawach towarów, rozszerzeniu oferty itp. Sporym atutem reklamy internetowej jest jej przystępna cena. Koszt działań marketingowych jest o wiele niższy, niż kampanii telewizyjnych, a ma dużo większy wydźwięk i o wiele większą skuteczność. Poza tym internetową kampanię reklamową można uruchomić bardzo szybko, a więc i na efekty nie trzeba zbyt długo czekać. Istotne znaczenie ma także mierzalność skuteczności jej działania. Istnieje mnóstwo narzędzi, z pomocą których można mierzyć konwersję reklamy (o tym, czym ona jest poczytasz na stronie support.google.com), co pozwala na zweryfikowanie zasadności stosowanych metod oraz ich ewentualne zmodyfikowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba.
W dodatku za pośrednictwem reklamy internetowej można budować świadomość marki i udzielać odbiorcom szczegółowych informacji na temat oferty. To bardzo duży plus, ponieważ aktualnie większość klientów, zanim zdecyduje się na kupno produktu bądź skorzystanie z usługi, chce się dowiedzieć o nim/niej jak najwięcej. Na samym końcu trzeba jeszcze podkreślić, że jest elastyczna i zapewnia mnóstwo możliwości. Nie ma sztywnych zasad, których trzeba się trzymać. Działasz, jak chcesz, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Sam wybierasz sposób, w jaki chcesz się reklamować i określasz budżet, jaki możesz na ten cel przeznaczyć.