Nocleg w delegacji – na co zwrócić uwagę?
11 lipca 2020Zdarza się, że pracownicy z dnia na dzień zostają oddelegowani do pracy w innym oddziale firmy, ale zdecydowanie częściej mamy do czynienia z sytuacją, gdy podróż służbowa planowana jest z dużym wyprzedzeniem. Pracodawca nie tylko dokładnie informuje, z kim na miejscu ma się spotkać oddelegowany pracownik, jakie zadania wykonać, dba o zapewnienie mu niezbędnych materiałów i sprzętów, ale również organizuje transport i opłaca miejsce noclegowe. Nocleg w delegacji powinien odbywać się w warunkach odpowiednich do wypoczynku, a jednocześnie umożliwiających pracę przy komputerze.
Gdzie zatrzymać się podczas delegacji służbowej?
Wiele zależy od tego, kto wybiera się w podróż służbową, w jakim charakterze, jakie zadania będzie wykonywać. Istotne jest również, czy jest to delegacja jednoosobowa, kilkuosobowa, czy też zbiorowa. Nie trudno się domyśleć, że im więcej pracowników zostaje odesłanych do wykonywania pracy w odległej lokalizacji, tym pracodawcy zależy na niższych cenach za nocleg.
Miejsca noclegowe można znaleźć w tradycyjnych, ogólnodostępnych obiektach noclegowych, takich jak hotele turystyczne, pensjonaty czy apartamenty. Niektóre z tych obiektów świadczą szereg usług biznesowych, dlatego cieszą się dużym zainteresowaniem wśród poważnych inwestorów, w tym również osób przybywających z zagranicy.
Jeśli chodzi o pracowników, którzy nie są zobowiązani do odbywania szeregu spotkań biznesowych w garniturach i garsonkach, drukowania szeregu dokumentów i ciągłego przemieszczania się pomiędzy rozproszonymi po całym mieście oddziałami firmy, a wykonują obowiązki zawodowe w jednym, ściśle określonym miejscu, np. na placu budowy, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będą hotele robotnicze. Oczywiście dobrze przygotowane hotel pracowniczy również dysponuje pokojami jednoosobowymi i może przyjmować gości biznesowych.
Komfortowy nocleg w delegacji
Wybierając nocleg na delegację, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Pierwszą jest lokalizacja obiektu noclegowego. Najlepiej jeśli znajduje się możliwe blisko miejsca pracy, wówczas codzienne dojazdy nie będą ani kosztowne, ani czasochłonne, a przez to uciążliwe. Jeśli jednak delegacja nie dotyczy tylko jednego miejsca, a wiąże się z koniecznością odbycia kilku spotkań w różnych lokalizacjach, najlepiej wybierać obiekty położone blisko dróg dojazdowych bądź w centrum. Ważne jest również otoczenie hotelu, a zwłaszcza to, czy w pobliżu znajdują się sklepy i lokale gastronomiczne.
Kolejną kwestią jest wyposażenie pokoi. W hotelach pracowniczych możliwe jest zakwaterowanie w pokojach jednoosobowych, tzw. dwójkach, jak i pokojach przeznaczonych dla trzech i czterech osób. To optymalne liczby, jeśli zależy nam na swobodnym wypoczynku. Więcej osób w pokoju mogłoby wprowadzać niepotrzebny chaos, a przecież nocleg w delegacji ma być komfortowy. Na wygodę użytkowania pomieszczeń wpływa także jakość mebli oraz sprzętów udostępnionych w kuchniach. Kuchnie lub przynajmniej aneksy kuchenne spotykamy zarówno w eleganckich apartamentach, jak i klasycznych hotelach pracowniczych. Jest to rozwiązanie bardzo cenione przez osoby dłuższy czas przebywające w delegacji służbowej.