Dlaczego warto mieć własną stronę internetową i jak pomaga ona w prowadzeniu biznesu?
21 stycznia 2016Internet to obecnie najpopularniejsze źródło wiedzy oraz najatrakcyjniejsza forma komunikowania się. Dzięki wciąż rozwijającej się technice surfujemy po internecie jadąc autobusem, pociągiem, siedząc w parku czy wędrując po górach.
Jeśli prowadzimy interes, to w dzisiejszych czasach zalecane jest posiadanie własnej strony internetowej – staje się to nie tyle co wymogiem, a standardem. Musi być zaprojektowana przejrzyście i być przyjazna – ma internautę zachęcić do przeglądnięcia i zaznajomienia się z treścią, a nie do rychłego wciśnięcia „x”. Strona ma być źródłem informacji o firmie i produkcie, który chcemy sprzedać. Taka strona to najprostszy sposób zaistnienia firmy w sieci.
W czym może pomóc strona internetowa?
Przede wszystkim jest to najtańsza forma reklamy. Możemy zamieścić jakąkolwiek treść w każdej dostępnej formie za 200zł (opłata roczna). Kolejne plusy to: ogólnodostępność, zasięg i niezliczona liczba odbiorców, zatem jest to „rynek”, gdzie z całą pewnością pozyskamy klienta. Reklamy w telewizji i radiu dużo kosztują i nie mamy pewności, czy trafimy do klienta. W przypadku sieci sprawa wygląda prościej: wystarczy reklamę wrzucić na najczęściej odwiedzane przez internatów strony i portale społecznościowe.
Jeśli interesuje nas sprzedaż w internecie, to możemy swoją stronę rozwinąć o sklep on-line. Na naszej stronie możemy także stworzyć dział, gdzie klienci będą mogli pisać opinie na temat naszych produktów czy usług. Bardzo ważna jest też galeria zdjęć produktów, którą możemy uatrakcyjnić o filmiki.
Strona WWW jest formą kontaktu z klientem, a jedna z podstawowych zasad reklamy mówi, że w pierwszym kontakcie nie reklamujemy tylko produktu, a przede wszystkim siebie. Zatem warto zadbać, aby strona, którą ma odwiedzić klient, była schludna i atrakcyjna – była wizytówką nie tylko firmy, ale i nas samych.