W jaki sposób pisać na blog promujący firmę?

W jaki sposób pisać na blog promujący firmę?

28 grudnia 2021 Wyłączono przez Mark

Zastanawiasz się jak zbudować markę, która postrzegana jest jako ekspercka, doskonale znająca się na branży, w której się porusza. Masz wiedzę i doświadczenie, więc podziel się nią z innymi. Rady dotyczące ogrodnictwa, motoryzacji, aranżowania domu, wędkarstwa itd. są cenne i poszukiwane w sieci przez użytkowników. Docieraj do nich poprzez dobrze zorganizowany i konsekwentnie prowadzony blog, który wpisuje się w całe spektrum działań związanych z content marketingiem. Zobacz jak to robić.

Content marketing – co to takiego?

Content marketing można przełożyć na język polski jako marketing treści. Jest to szersze strategiczne podejście marketingowe, które koncentruje się na wykorzystaniu potencjału, jaki tkwi w samej treści, jej publikacji i rodzaju prezentacji. Celem takich działań będzie przyciągnięcie wartościowej grupy użytkowników, których realnie interesuje prezentowana tematyka, a w rezultacie CM (content marketing) ma wpłynąć na konkretne działania tej grupy w zależności od założonych celów, najczęściej związane są one jednak ze sprzedażą.

Sprowadzając CM do jednego zdania, chodzi przede wszystkim o to, by dzielić się wiedzą, pisać o tym, na czym się znamy. Jeśli prowadzisz warsztat samochodowy, możesz pisać o tym, jak dbać o auto, jak pielęgnować karoserię, w jaki sposób zadbać o akumulator zimą czy jak najlepiej radzić sobie z zamarzniętymi szybami. Proste praktyczne porady, które rzeczywiście poszukiwane są przez użytkowników sieci. Analogicznie ten sposób prowadzenia bloga można zastosować w innych branżach, np. w branży kosmetycznej, fryzjerskiej, stomatologicznej, etc.

Zobacz co zyskasz realizując strategię content marketingową?

Jak już wiemy CM to przede wszystkim tworzenie różnorodnych treści. Pamiętajmy, że w CM liczy się konsekwencja i regularność, to jest działanie marketingowe, które ma być realizowane długofalowo. Tylko wtedy będzie przynosić wymierne korzyści. Jakie?

Nie masz czasu, by samodzielnie prowadzić działania contentowe w swojej firmie? Powierz to fachowcom – zgłoś się do agencji marketingowej, która zajmie się od A do Z pełną obsługą twojej firmy.

Jedną z podstawowych korzyści jest zbudowanie wokół marki eksperckiej aury. Dzielisz się praktyczną wiedzą, której nie zdobywa się ot tak. Taka wiedza nie tylko jest pożądana przez wielu użytkowników, ale w rezultacie też chętnie „szerowana”. Internauci udostępnią dobre teksty dalej, zyskujesz więc swego rodzaju ambasadorów marki, którzy są zaangażowani w twój produkt, usługę, narzędzie. Udostępnianie treści, ambasadorzy marki, zaangażowana społeczności przekłada się na kolejne zjawisko funkcjonujące w sieci, czyli rozpoznawalność, pozytywne skojarzenia, które pozycjonują cię w internecie jako eksperta.

Wymienione korzyści to sprzężona siła, która ma swój cel – większa sprzedaż. Przecież prowadzisz biznes i jeśli zyskasz wymienione wyżej wartości bez wątpienia, że twoja sprzedaż wzrośnie. Regularność i konsekwencja trwająca przez lata pozwoli ci zbudować rozbudowany content, który niezwykle pozytywnie będzie wpływał na SEO. Pozwoli wypracować przewagę nad podmiotami, które będą dopiero rozpoczynać przygodę w twojej branży.

Pomysł na dobry content – skąd czerpać inspiracje?

Początkowo będzie łatwo. Tematów będzie wiele i przez dłuższy czas prawdopodobnie nie będziemy zamartwiać się tym o czym mamy pisać. Jednak z czasem, kiedy powstanie już trochę tekstów dostrzeżemy, że coraz trudniej przyjdzie nam wymyślić kolejny angażujący tekst. Co robić?

Korzystajmy z narzędzi, które podpowiedzą nam jakie trendy obowiązują w naszej branży. Może się okazać, że pominęliśmy sporo ważnych kwestii, które rzeczywiście frapują naszych klientów oraz potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą użytkowników. Warto skorzystać z narzędzia Google Trends, które na miesiące rozłoży nam trendy w wyszukiwaniach na daną frazę kluczową. Jest to tym cenniejsze narzędzie, jeśli twoja branża jest sezonowa. Sama wyszukiwarka może nam dużo podpowiedzieć. Wpisz frazę i zobacz, co podpowiada Google, może akurat nie został przez ciebie podjęty jakiś ciekawy temat.