Reklama w internecie – czy to się opłaca?

Reklama w internecie – czy to się opłaca?

10 marca 2015 Wyłączono przez Mark

Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, czy reklama w internecie jest opłacalna i warto w nią zainwestować? Poniżej znajdziesz kilka argumentów świadczących o tym, że jak najbardziej tak. Wszystkich zainteresowanych oraz tych, którzy nie są do końca przekonani o jej skuteczności zachęcam do dalszego czytania.

Dużą korzyścią, jaką można zaobserwować, jeśli chodzi o reklamę internetową, to jej ogromny zasięg i możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców. Internet znosi ograniczenia i bariery geograficzne, a więc można zaprezentować ofertę większej ilości osób, dzięki czemu wzrasta potencjalna liczba klientów i osób zainteresowanych skorzystaniem z oferty. Ponadto reklama internetowa pozwala spersonalizować przekaz i skierować go do określonej grupy odbiorców, a więc sprawić, że będzie skuteczniejsza i wygeneruje większe zyski. Aby to zrobić, trzeba najpierw przeprowadzić badania rynku i opinii konsumentów. Oczywiście można to zrobić za pośrednictwem internetu. Co więcej? Umożliwia interakcję, a więc podtrzymanie kontaktu z klientami. Tutaj prym wiodą media społecznościowe, na których można informować o nowościach, konkursach, promocjach, dostawach towarów, rozszerzeniu oferty itp. Sporym atutem reklamy internetowej jest jej przystępna cena. Koszt działań marketingowych jest o wiele niższy, niż kampanii telewizyjnych, a ma dużo większy wydźwięk i o wiele większą skuteczność. Poza tym internetową kampanię reklamową można uruchomić bardzo szybko, a więc i na efekty nie trzeba zbyt długo czekać. Istotne znaczenie ma także mierzalność skuteczności jej działania. Istnieje mnóstwo narzędzi, z pomocą których można mierzyć konwersję reklamy (o tym, czym ona jest poczytasz na stronie support.google.com), co pozwala na zweryfikowanie zasadności stosowanych metod oraz ich ewentualne zmodyfikowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

reklama internetowa

reklama internetowa

W dodatku za pośrednictwem reklamy internetowej można budować świadomość marki i udzielać odbiorcom szczegółowych informacji na temat oferty. To bardzo duży plus, ponieważ aktualnie większość klientów, zanim zdecyduje się na kupno produktu bądź skorzystanie z usługi, chce się dowiedzieć o nim/niej jak najwięcej. Na samym końcu trzeba jeszcze podkreślić, że jest elastyczna i zapewnia mnóstwo możliwości. Nie ma sztywnych zasad, których trzeba się trzymać. Działasz, jak chcesz, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Sam wybierasz sposób, w jaki chcesz się reklamować i określasz budżet, jaki możesz na ten cel przeznaczyć.