Ubezpieczenia dla właścicieli firm w Wielkiej Brytanii

Ubezpieczenia dla właścicieli firm w Wielkiej Brytanii

14 września 2015 Wyłączono przez Mark

Prowadząc biznes w Wielkiej Brytanii warto zaopatrzyć się w pakiet ubezpieczeniowy, który zapewni ochronę Tobie, pracownikom i sprzętom znajdującym się na terenie zakładu. Jakie rodzaje ubezpieczeń warto wybrać? Poniżej znajdziesz krótki przewodnik ubezpieczeniowy, z pomocą którego uda Ci się dokonać właściwego wyboru. Zapraszam do lektury!

Rodzaje ubezpieczeń w UK dla przedsiębiorców:

  1. Employer’s Liability (ubezpieczenie odpowiedzialności pracodawcy) – ubezpieczenia dla pracowników na wypadek chorób lub wypadków, do których powstania przyczyniły się wykonywane obowiązki. Minimalna kwota, na jaką można ubezpieczyć pracownika wynosi 5 mln funtów. Na jej wysokość wpływa rodzaj prowadzonej działalności. Z reguły osobom pracującym w branży budowlanej kupuje się dużo wyższe ubezpieczenia, ponieważ mogą łatwiej ulec wypadkowi. Co ważne, osoby, które prowadzą firmy Sole Trade i Partnership nie muszą ich kupować, jeśli zatrudniają członków rodziny.
  2. Ubezpieczenie samochodu – każdy przedsiębiorca dysponujący służbowym samochodem lub flotą pojazdów musi wykupić ubezpieczenie dla każdego z nich. Oczywiście w trakcie spotkania z ubezpieczycielem należy podkreślić, że auto będzie wykorzystywane do celów biznesowych. Minimum stanowi ubezpieczenie OC, czyli Third Part Liability, uprawniające poszkodowanego do ubiegania się o odszkodowania w Anglii w razie odniesienia obrażeń natury fizycznej lub psychicznej w wypadku. Oprócz niego warto zaopatrzyć się jeszcze w AC, ale nie jest ono wymagane.
  3. Public Liability (ubezpieczenie odpowiedzialności publicznej) – to polisa ubezpieczeniowa, która stanowi zabezpieczenie, na wypadek gdyby pracownik doznał urazów wykonując prace na terenie Twojej posesji.
  4. Professional Indemnity (ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej) – to rodzaj polisy, w którą muszą zaopatrzyć się osoby świadczące usługi doradcze. Stanowi zabezpieczenie na wypadek pozwów klientów wystosowanych wobec firmy za udzielenie, według nich, nieodpowiedniej porady.
  5. Personal Liability (ubezpieczenie odpowiedzialności osobistej) – odpowiednie dla dyrektorów i właścicieli firm. Zapewnia ochronę na wypadek zarzutów o niewłaściwe kierowanie spółką.
  6. Product Liability (ubezpieczenie odpowiedzialności za produkt) – to polisa, która stanowi zabezpieczenie na wypadek szkód bądź obrażeń ciała spowodowanych przez niewłaściwe działanie sprzętu. W szczególności powinni się w nią zaopatrzyć producenci maszyn i urządzeń.
  7. Building&Content Insurance (ubezpieczenie budynku i jego zawartości) – polisa ubezpieczeniowa chroniąca zarówno lokal jak i znajdujące się w nich sprzęty/urządzenia czy towary.
  8. Business equipment insurance (ubezpieczenie sprzętu biznesowego) – warto je zakupić, jeśli na terenie siedziby firmy mamy mnóstwo różnego rodzaju sprzętu, maszyn i komputerów, których zniszczenie przyniosłoby ogromne straty przedsiębiorstwu.
  9. Key Man Insurance (ubezpieczenie kluczowego pracownika firmy) – ubezpieczenie, które zabezpiecza dochody firmy na wypadek śmierci ważnego pracownika.
  10. Loss of Income Insurance – stanowi zabezpieczenie od utraty dochodów na wypadek zaistnienia rożnych nieprzewidzianych zdarzeń.