Techniki prowadzenia sprzedaży

Techniki prowadzenia sprzedaży

26 listopada 2015 Wyłączono przez Mark

Żeby skutecznie sprzedać swój produkt albo rozwijać się jako sprzedawca musisz poznać techniki, które pozwolą Ci przekonać klienta do tego, żeby nabył Twój towar lub usługę. Przebijanie się przez wszystkie blokady emocjonalne i wątpliwości muszą zostać jak najskuteczniej rozwiane. Poznaj skuteczne techniki sprzedaży.

Szczerość

Jeżeli chcesz polecić swój produkt lub usługę innym osobom, to musisz mieć całkowitą i niezachwianą pewność tego, że jest on dobrej jakości. Nawet jeśli klient kupi wadliwy produkt i da się nabrać na różne sztuczki sprzedażowe, to na pewno do Ciebie nie wróci. Uczciwe podejście ma o wiele więcej zalet, niż oszukiwanie czy naginanie rzeczywistości. Istnieją już szeroko zakrojone badania na temat tzw. marketingu szeptanego. Ludzie coraz rzadziej ufają reklamom i sprzedawcom a biorą swoją opinię od np. swoich znajomych. Dlatego jeśli to Ty tworzysz produkt, postaraj się o to, żeby idealnie i perfekcyjnie spełniał wymogi klienta. W przeciwnym wypadku nawet najlepsze zdolności komunikacyjne nie uchronią Cię od bankructwa.

Znalezienie głębokiej potrzeby

Każdy człowiek chce konsumować, a Twoim zadaniem jest przekonanie go, żeby konsumował od Ciebie. Kupując hamburgera z zamiarem zjedzenia go, nie zależy Ci na tym, żeby posiadać ten produkt spożywczy ale na tym, żeby zaspokoić pragnienie głodu. Tak jest z każdym przedmiotem. Towary mogą dostarczać rozrywki, prestiżu, podnosić pozycję społeczną, dawać bezpieczeństwo lub wygodę. Właśnie dlatego najlepiej poznać to pragnienie swojego kontrahenta i oddziaływać na nie.